Enough is enough...

Nu kommer beslutet... Nu är jag less på att vara olycklig. Från och med idag ska jag se till att inte gräva ner mig i mina tankar.

Dags att må bra och vara lycklig!

Det är trots allt inte världen runtomkring som styr hur vi mår, det är våra egna huvuden. Inget behöver ändras förutom den lilla biten som styr våra känslor. Låter enkelt va? och det är det också.
Men det krävs ett beslut och en handling, och jag är redo nu!
Oavsett Fröken underbar med hennes helt ofattbart underbara helhet så kommer jag nu att släppa henne och gå vidare. Kände bara nu när jag skrev detta att det drog ner mig igen... så det släpper vi. Det var inte olycklig jag var ute efter :)
Risken med en sån här blogg där man skriver ner sina sorger är bara att man läser bakåt, minns och hamnar i samma hjulspår igen. Tankarna har en extrem förmåga att lura oss, och det sker med blixtens hastighet. Tänk bara när du vaknar på morgonen när du har hjärtesorg. Innan du ens har fått upp ögonlocken har tankarna, om man är i det läget, hunnit få kroppen att må skit. Det tar kanske en sekund innan förändringen kommer, men innan känns det som vilken morgon som helst. Sen blir det bara skit resten av den dagen.
Så nu är det slut med depp... in med lite jävla lycka :)
Om nu själva bloggen blir för trist så måste jag nog ställa till med lite skandaler, brukar vara duktig på sånt. Men kommer att vara lycklig under tiden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0